piątek, 20 września 2013

Ratatuj



Dziś trochę kulinarnie, zdrowo i pysznie, a mianowicie przepis na danie jednogarnkowe - Ratatuj. To smaczna jarska potrawa prowansalska, choć my ją nieco przerobiliśmy - moi domownicy to mięsożercy :)
Potrzebne będą:
- 1 bakłażan (najlepiej nie za gruby, bardziej podłużny)
- 2 małe cukinie (również szczupłe i długie)
- 3 papryki (fajnie, gdy są kolorowe - 2 czerwone, 1 żółta)
- dla ostrości można dodać papryczkę chilli (ja zrezygnowałam ze względu na Antosia)
- 2 lub 3 cebule (mogą być np. biała i czerwona)
- 5 dojrzałych pomidorów (najlepiej je sparzyć i obrać ze skórki)
- zioła: 1/2 pęczka natki pietruszki, bazylia, tymianek, 2 łyżeczki ziół prowansalskich
- 3 posiekane ząbki czosnku
- sól, pieprz do smaku

Sposób przyrządzenia:
wszystko kroimy:
bakłażana w plasterki, cukinie w plasterki, paprykę w słupki, cebule w półplasterki, pomidory w ćwiartki (wycinamy gniazda nasienne).
Podsmażamy na oliwie czosnek z cebulką, dodajemy paprykę i smażymy aż lekko zmieni kolor, botem dodajemy bakłażana, na koniec cukinię i pomidory. Najlepiej podsmażać po kolei i przekładać do jednego garnka lub do brytfanny. Na koniec przyprawiamy i dusimy na małym ogniu pod przykryciem lub wkładamy do piekarnika i podpiekamy do miękkości. Ja dodałam jeszcze na koniec laseczkę dobrej kiełbaski - pokroiłam w plastry i podsmażyłam.
Można podać z ryżem lub pieczywem.
Uwierzcie, że to uczta dla podniebienia - pycha!!! No i chłopakom smakowało - udało mi się w końcu przemycić warzywa ;)

Ps. można pokusić się na zrobienie wykwintniejszej wersji - z winem czerwonym, no i podać z bagietką i lampką wina  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, pozdrawiam :)